vrijdag 7 juni 2013

Galaxy nails!

Sinds ik twee galaxy leggings in mijn bezit heb, wilde ik ook zo graag een keer een galaxy printje op mijn nagels! Vandaag laat ik jullie zien hoe ik dat heb gedaan en hopelijk hebben jullie er wat aan! 





Hieronder laat ik jullie mijn stappen zien tot mooie galaxy nails! 

Benodigdheden:
  1. base coat
  2. zwarte/donkere nagellak
  3. blauwe nagellak
  4. grijsblauwe nagellak
  5. roze nagellak
  6. witte nagellak
  7. glitter nagellak
  8. topcoat
  9. dotting tool
  10. sponsje


Stap 1: Breng een base coat aan. Ik gebruik hiervoor OPI Natural Nail Base Coat.

Stap 2: Lak je nagels helemaal zwart, dit is een mooie donkere ondergrond voor de galaxy die je er straks overheen gaat maken. Heel donkerblauw kan natuurlijk ook! Ik gebruik hiervoor OPI I only date Werewolves, dit lakje komt uit het minisetje Spook-ettes



Stap 3: Nu je een hele donkere ondergrond hebt, ga je op delen van je nagels een andere kleur toevoegen. Ik breng een ietwat petrolblauwe kleur met shimmer aan door middel van een sponsje, zodat je het goed kan verdelen en kan blenden. Ik gebruik hiervoor een make-up sponsje van de Hema en de nagellak OPI Swimsuit... Nailed It!, dit lakje komt uit de Miss Universe collectie. 


Stap 4: Nu zitten er twee donkere kleuren op je nagels en willen we wel wat lichters erbij doen. Daarom ga ik wederom met het sponsje nu een grijsblauwe kleur met shimmer aanbrengen op de nagels en weer op bepaalde delen van de nagel, dus niet de hele nagel.  Ik gebruik hiervoor weer het make-up sponsje van de Hema en de nagellak OPI I Don't Give a Rotterdam! uit The Holland collectie. 


Stap 5: Nu hebben we dus een zwarte ondergrond met twee verschillende kleuren op de nagels! Op veel galaxy producten, zoals mijn leggings zie je ook veel roze terug! Daarom gaan we nu een roze kleur met het make-up sponsje aanbrengen. Ik heb voor een knalkleur gekozen, omdat het kleurtje al minder fel wordt op de nagels, dus als ik voor een lichtere roze had gekozen zou de kleur verdwijnen tussen de donkere kleuren. Ik gebruik hiervoor weer het make-up sponsje van de Hema en de nagellak Orly Coquette Cutie uit de Pin Up collectie. 


Stap 6: Nu hebben we een heel mooi galaxy patroon, maar het moet nog wel wat 'versierd' worden. Daarvoor ga ik witte stipjes op de nagels maken om het te laten lijken op sterretjes! Ik doe dit door een dotting tool in de witte nagellak te dippen en dan op elke nagel 2 of 3 stipjes te maken. De ene stip wat helderder dan de andere. Ik gebruik hiervoor de dotting tool van Essence en de nagellak OPI Mummy Knows Best uit het minisetje Spook-ettes


Stap 7: Nu we zo ver zijn met de nagels mis ik alleen nog het sprankelende van het galaxy patroon. Daarvoor gaan we nu een laagje glitters aanbrengen, niet te veel, maar ook niet te weinig! Ik gebruik hiervoor OPI Last Friday Night uit de Katy Perry collectie.



Stap 8: Om de galaxy nails helemaal af te maken breng ik nog een sneldrogende topcoat aan! Ik gebruik hiervoor OPI RapiDry TopCoat. Hieronder laat ik nog even zien hoe ik het make-up sponsje heb gebruikt.


En dan zijn de galaxy nails helemaal klaar! Ik ben echt super blij met het eindresultaat. Het is niet perfect, maar ik vind het wel echt super mooi.

De dotting tool die ik gebruik is van Essence en kost € 1,99. 
Het make-up sponsje kost € 1,30 en daar zitten dan twee in.  

Wat vinden jullie van mijn galaxy nails? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie!:)